Blog

Skillersi dla Grupy OLX czyli Design Thinking w praktyce

2020-06-25

skillersi metodą design thinkingSkillersi to nasz autorski program dla firm, oparty o praktyczne zastosowania metody Design Thinking. Łączy kreatywność studentów i pracowników naukowych, potrzeby biznesowe klientów i eksperckie podejście trenerów PPNT. W 2019 Skillersi pracowali nad wyzwaniami postawionymi przez Grupę OLX. O tym, jak na poszło, mówią dwie przedstawicieli klienta, Magdalena Skotarek i Alicja Szafrańska.

Skillersi to wyjątkowa usługa, która bazując na metodzie Design Thinking, dostarcza firmom niestandardowych rozwiązań na wskazane wyzwania. Na blogu piszemy dokładnie, na czym polega jej innowacyjność. To autorski pomysł, niepodobny do innych rozwiązań na rynku. Obu stronom towarzyszyło więc wiele emocji.

Zostałam poproszona o reprezentowanie działu OLX Praca w programie i od razu chętnie podjęłam się tej inicjatywy. Praca z młodymi, kreatywnymi ludźmi zawsze jest bardzo inspirująca i zachęcająca do działania, dodatkowo liczyłam, że podczas takich spotkań dowiem się nowych ciekawych rzeczy, które również mogą pomóc mi w mojej pracy. Nie miałam żadnych obaw, od początku czułam, że będą to spotkania pełne niesamowitych doznań. – mówi Magdalena Skotarek.

To było bardzo ciekawe doświadczenie, dodające energii do działania, powiew świeżości i inspirację. – zapewnia Alicja Szafrańska.

Design Thinking w praktyce

Skillersi to program łączący potencjał trzech zaangażowanych stron: Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego, kreatywnych studentów tworzących rozwiązania dla klienta oraz firmy-partnera, która korzysta z usługi. Założeniem jest wspólna praca nad wyzwaniem wskazanym przez firmę. W tym przypadku były to rozwiązania związane z co-workingiem i co-livingiem (pisaliśmy o tym szerzej w Aktualnościach) .

Tym, co przekonało mnie do wzięcia udziału w programie, była ciekawość, która dotyczyła zarówno pracy metodą Design Thinking, jak i tematów, które były opracowywane w trakcie trwania programu, czyli co-living i co-working. Pracuję w branżach, które są bliskie obu tematów, więc byłam ciekawa, jak widzi je młodzież – dodaje Szafrańska.

Oceniając przebieg współpracy mówi:

Najbardziej cenię otwartość prowadzących oraz studentów, komunikację między wszystkimi uczestnikami projektu oraz jasne zasady. Wrażenie zrobił na mnie zarówno cały proces tworzenia się projektu, od „pomysłowania” do finału, jak i zmiany, olbrzymi progres, który obserwowałam na kolejnych spotkaniach. Bardzo podobał mi się sposób prowadzenia poszczególnych spotkań oraz dbałość o każdy szczegół. O to, by uczestnicy mieli na każdym etapie jasność, wytyczone zadania, sposób ich weryfikacji.

Magdalena Skotarek z kolei dopowiada:

Od pierwszego spotkania, czyli wywiadu w biurze OLX, uczestnicy zrobili na mnie ogromne wrażenie. Bardzo dobrze przygotowani merytorycznie, do tego bardzo sympatyczni i otwarci. Z czasem tylko utwierdzali mnie w tym przekonaniu. Co było dla mnie wyzwaniem to na pewno ostatni etap i ocenienie grup. Każdy pod swoim względem był wyjątkowy i miał niesamowity projekt, dodatkowo przygotowanie uczestników było na najwyższym poziomie.

Doceniane w środowisku

Rewolucyjny, łączący biznes, młodych pomysłodawców i trenerów, program zyskał. W 2019 r. otrzymaliśmy nagrodę za II miejsce w konkursie na Innowację Edukacyjną Roku. W tym roku, razem z Grupą OLX wybieramy się na konferencję Polishopa, największe polskie spotkanie branży Design Thinking, aby razem opowiedzieć o doświadczeniach zdobytych przy projekcie Skillersi.

Udział w programie był bardzo ekscytującym doświadczeniem. Wspomnienia są ciągle żywe i z uśmiechem na twarzy wracam na tego wspólnie spędzonego czasu. – podsumowuje Magdalena Skotarek.

Jeśli prowadzisz biznes i chcesz tworzyć innowacje z wykorzystaniem Design Thinking, również w niestandardowy sposób, zapraszamy do współpracy i kontaktu!

 

Finał programu Skillersi. Foto: Sz. Faleński

Magdalena Piątek

Pracownik Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego w latach 2014-2020.

Magdalena pełniła w PPNT funkcję specjalistki komunikacji i marketingu treści, rzecznik prasowy, PRowiec.

Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych UAM oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym i w Wyższej Szkole Bankowej.

W PPNT, od 2014 r. zajmowała się budowaniem i opowiadaniem ciekawej historii Parku, jego lokatorów, pracowników i klientów.