Aktualności

Webinar w ramach Dzień Dobry PPNT „Business Model Canvas & Customer Discovery” – 06.07

2021-06-29
6 lipca (wtorek) o godz. 11:00 zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu Dzień Dobry PPNT, na którym nasi eksperci, Natalia Rymarczuk i Seweryn Olek opowiedzą o Business Model Canvas oraz Customer Discovery. Spotkanie jest bezpłatne, obowiązuje jedynie rejestracja. 

REJESTRACJA

W tracie webinaru odpowiemy na pytania:

  • Czym jest narzędzie Business Model Canvas i jak wykorzystać je w rozwoju biznesu?
  • Jakie są podstawowe założenia procesu Customer Discovery?
  • Po co stawiać hipotezy i jak rozmawiać z klientami, żeby efektywnie je testować?

Zarówno nowe pomysły biznesowe, jak i takie z potencjałem do usprawnień, najczęściej łączy to, że opierają się na szeregu założeń – czasami bardziej, a czasami mniej trafnych. Model biznesowy zostaje zbudowany na podstawie pewnej wizji, fragmentarycznych informacji oraz ambicji pomysłodawcy. Ryzyko związane z takim podejściem można znacznie zminimalizować poprzez przełożenie wspomnianych założeń na konkretne hipotezy oraz przetestowanie ich w kontakcie z obecnym lub potencjalnym klientem.

Jednym z narzędzi pozwalających na sprawdzenie w ustrukturyzowany sposób, czy poszczególne składowe modelu biznesowego są zdefiniowane poprawnie z perspektywy klienta jest właśnie Customer Discovery. Natomiast Business Model Canvas to narzędzie, które mogą wykorzystać zarówno początkujący, jak i zaawansowani przedsiębiorcy, bowiem opiera się na strategii budowania skutecznego modelu biznesowego.

Zachęcamy do udziału we wtorkowym webinarze i gwarantujemy sporą dawkę ciekawej wiedzy! 


PRELEGENCI 

Natalia Rymarczuk 

Związana zawodowo z zarządzaniem projektami, wsparciem biznesu i doradztwem. Wspiera rozwój pomysłów i przedsiębiorstw; współpracuje z biznesem, nauką i organizacjami związanymi z innowacyjnością oraz technologiami.

W PPNT od 2016 roku pracuje ze startupami, spinoff-ami i partnerami ze środowiska biznesowego. Kieruje projektami międzynarodowymi, które pomagają w rozwoju produktów i technologii zewnętrznych firm i startupów. Projekty i innowacyjne produkty rozwija skupiając się na ich odbiorcach. Doświadczona w budowaniu partnerstw, przygotowywaniu i prowadzeniu warsztatów oraz wydarzeń. Ekspert w zakresie prowadzenia warsztatów z tematów związanych z kreowaniem innowacji, w tym z modeli biznesowych. Chętnie dzieli się swoimi pomysłami. Stawia na ciągły rozwój, na udział w eventach technologicznych i szkoleniach, a także na zdobywanie wiedzy i wdrażanie jej w codziennej pracy. Prywatnie pasjonatka mikro wypraw w mniej znane zakątki swojego rodzimego Poznania i jego okolic, spotkań ze znajomymi przy dobrej kolacji, jogi i rozwiązywania zagadek – zarówno w literaturze, jak i na ekranie.

Seweryn Olek 

Od trzech lat związany z Zespołem Kreowania Innowacji w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym. Biotechnolog, moderator Design Thinking, wkrótce także psycholog. Łączy te z pozoru różne perspektywy wspierając przedsiębiorców i startupy w międzynarodowych oraz krajowych projektach.

Najczęściej można go jednak spotkać na warsztatach dotyczących Design Thinking, Customer Development czy Business Model Canvas. Wiedzę, doświadczenia oraz dobre praktyki przekazuje także studentom i doktorantom różnych uczelni.