W dniach 12 i 14 listopada w siedzibie PPNT odbył się Hackathon – praktyczne warsztaty dla studentów WNPID. Wydarzenie skupiało się m.in. na zadaniach z zakresu sztucznej inteligencji, nowych technologii, prawa i reklamy.
Spotkanie zostało zorganizowane i przeprowadzone przez ekspertów PPNT – Julię Kobierską oraz Krzysztofa Wiśniewskiego. Uczestników przywitała prof. dr hab. Dominika Narożna. Praca odbywała się w grupach, a nad wszystkim czuwali organizatorzy.
Całość zakończyła się sesją pitchingową dotyczącą następujących tematów:
- AI Influencer – kto odpowiada za słowo bota?
Uczestnicy opracowywali zestaw zasad odpowiedniej komunikacji dopasowany do tego przypadku biorąc pod uwagę prawo i etykę. Celem było stworzenie przejrzystej kampanii, która jest realizowana z myślą o ochronie i poszanowaniu konsumentów. Studenci rozważali m.in. dylematy dotyczące odpowiedzialności za wprowadzenie użytkownika w błąd przez bota.
- Personalizacja czy manipulacja?
Sztuczna inteligencja jest w stanie analizować emocje użytkowników na podstawie ich tonu głosu, stylu pisania, mimiki czy reakcji. Tu pojawia się pytanie – gdzie jest granica między dopasowaniem do potrzeb, a manipulacją? Uczestnicy HACK AD LAW postarali się wyznaczyć takie granice poprzez projekt etycznej i zgodnej z prawem personalizacji reklamy.
- Fake ad – sztuczna inteligencja w dezinformacji
Za pomocą sztucznej inteligencji można wygenerować realistyczne filmy, które skutecznie zakłamują rzeczywistość i tworzą chaos w głowach odbiorców. Studenci opracowywali praktyczne pomysły na ochronę branży reklamowej przed nadużyciami AI. Zastanawiali się m.in. nad sposobami na wykrycie manipulacji i regulacjami, które mogłyby chronić użytkowników.
- AI w kampaniach społecznych – dobro czy ryzyko?
AI jest wykorzystywane również przy kampaniach społecznych. Przy szczytnej inicjatywie korzystanie z tego typu narzędzi może budzić pewne obawy. Uczestnicy HACK AD LAW stworzyli zasady wspierania się SI, które pozwolą na uniknięcie manipulacji i powielania stereotypów.
- AI copywriter – czy bot może tworzyć treści zgodne z prawem reklamy?
Sztuczna inteligencja może być ogromnym wsparciem dla twórców tekstów reklamowych. Pozostawia jednak wiele nieoczywistych dylematów. Studenci starali się określić jak copywriter powinien pracować z AI, żeby tworzone przez niego komunikaty były etyczne i zgodne z prawem.
Dziękujemy wszystkim uczestnikom. Cieszymy się, że PPNT po raz kolejny mogło stać się inspirującą przestrzenią dla młodych ludzi.














