Projekt EU-XCEL dobiegł końca. Znamy trzy najlepsze start-upy
2016-11-03EU-XCEL – program dla odważnych, którzy nie bali się zaryzykować i założyć start-up z nowo poznanymi osobami z całej Europy, dobiegł końca.
Droga, którą przeszli wszyscy uczestnicy tegorocznej edycji – a było ich blisko 180 – nie była usłana różami. Wymagała od nich wytrwałości, dużego zaangażowania oraz pokonania trudności wynikających np. z różnic kulturowych czy różnych lokalizacji geograficznych członków zespołu. Mimo tych wyzwań powstało aż 36 zespołów, które podczas zdalnej trzymiesięcznej pracy projektowały i prototypowały swoje start-upy, tym samym walcząc o udział w Finale w Monachium.
Spośród tej grupy na Finał ostatecznie zaproszono 14 start-upów (68 osób), aby zaprezentowały się przed inwestorami i doradcami biznesowymi pochodzącymi z sześciu europejskich krajów oraz, na szerszym forum, podczas Monachijskiego Dnia Przedsiębiorczości. Trzem startupom, którym to zadanie udało się najlepiej, przyznano nagrodę pieniężną:
Mahoo (5000 euro) – rozwiązanie które pozwala natychmiast klasyfikować używane części samochodowe, a jednocześnie służy do odnajdywania tych których poszukuje klient.
Drive Brands (3000 euro) – rozwiązanie łączące kierowców i reklamodawców w celu tworzenia efektywnych kampanii marketingowych na samochodach.
DOC YET (2000 euro) – rozwiązanie ułatwiające znalezienie pomocy medycznej dla osób podróżujący po krajach nie-anglojęzycznych.
My jesteśmy szczególnie dumni z zespołu DOCYET, który powstał podczas warsztatów w InQbatorze PPNT na początku czerwca 2016. Od tego czasu mieliśmy okazję obserwować pracę grupy i służyć wsparciem merytorycznym podczas dwunastu tygodni ich zdalnej pracy.
Nasze doświadczenia pokazują, że dla wielu uczestników wyzwanie pod nazwą EU-XCEL było furtką do założenia własnego start-upu i poznania siebie w nowej, często bardzo przedsiębiorczej odsłonie.
Trzymamy kciuki za dalsze sukcesu wszystkich „excelowców”, z którymi mieliśmy przyjemność pracować przez ostatnie dwa lata!