Spotkania kooperacyjne – szybkie randki z potencjalnym partnerem biznesowym
2016-06-27 Grzegorz CieślaNowoczesne formy komunikacji jak telefony, telekonferencje i Internet nie spowodowały, wbrew opiniom niektórych futurologów z lat ’90 ubiegłego wieku, całkowitego przeniesienia relacji międzyludzkich (w tym biznesowych) do świata wirtualnego. Biznesmeni to wciąż ludzie czyli społeczne istoty, które do efektywnej wymiany informacji potrzebują bezpośredniego kontaktu z rozmówcą. Kontakt wzrokowy, intonacja głosu i gesty – to wszystko sprawia, że możemy z rozmowy wyciągnąć więcej wniosków niż z najlepszej nawet konferencji internetowej.
Do tych samych wniosków doszli m.in. partnerzy sieci Enterprise Europe Network, której celem jest wspieranie przedsiębiorców w nawiązywaniu międzynarodowych kontaktów biznesowych. W tym przypadku dodatkowym wyzwaniem są również różnice kulturowe i językowe, które mogą spowodować potencjalne niezrozumienie wzajemnych intencji. Wszelkie wątpliwości najlepiej jest wyjaśniać w czasie bezpośredniego spotkania, które ponadto może pomóc w uzyskaniu większego zaufania drugiej strony – nie jesteśmy już anonimową firmą, pochodzącą z dalekiego kraju.
Ideą spotkań kooperacyjnych organizowanych przez partnerów sieci EEN jest przede wszystkim nawiązanie pierwszego kontaktu – w czasie krótkich spotkań możliwe jest wzajemne poznanie się, wymiana wizytówek, przekazanie oferty czy zapytania. Wydarzenia te są organizowane najczęściej przy okazji dużych międzynarodowych wydarzeń biznesowych takich jak targi czy konferencje. W czasie kilkugodzinnych spotkań uczestnicy mają do dyspozycji najczęściej półgodzinne sesje, w czasie których mogą poznać potencjalnych partnerów biznesowych. Całość wydarzenia jest organizowana za pomocą zaawansowanych aplikacji działających jako strony internetowe, na których można zarejestrować swoje uczestnictwo, zarządzać swoim grafikiem oraz wybrać partnerów do rozmów. O tym jak przygotować się do spotkania kooperacyjnego, aby odnieść pożądany sukces, napiszę już wkrótce.